Versetul zilei

Rugăciunea clipei

Doamne,


Amin


Friday, July 17

Cum sa facem fata incercarilor vietii

Fiecare zi din viața noastră aduce cu ea noi lupte şi ispite. Oamenii se confruntă cu boli, sărăcie, stres şi toate consecinţele fizice, morale și spirituale ale acestora. Frustrarea şi regretele sunt ucigași silenţioși care ne distrug sufletul încetul cu încetul, lăsând-ne expuși şi vulnerabili. Cum putem găsi pacea în mijlocul adversităților? Cum putem face faţă rozătoarelor spiritului? E o întrebare pe care oamenii și-au adresat-o de la începutul tuturor timpurilor şi mulţi n-au găsit încă răspuns.


Imaginați-vă viaţa ca o cameră. O cameră poate fi întunecoasă şi înghesuită, prăfuită şi tristă. O cameră poate fi un spațiu închis, unde te simţi prizonier şi ai impresia că totul lucrează împotriva ta. De fapt, o cameră îți poate modela nu numai starea de spirit, ci și personalitatea, în același fel în care un recipient face ca apa să ia forma lui.

Întâi de toate, e bine să ne aducem aminte două lucruri. Primul e că și noi, la fel ca apa, suntem liberi. Al doilea e că orice cameră are uși și ferestre. Dacă le vom ține mereu închise, aerul va fi din ce în ce mai stătut şi mai greu de respirat și vom sfârși sufocându-ne. Poate ai senzația că te afli într-un spațiu strâmt, îngust, închis și claustrofobic, dar Dumnezeu a pus multe ferestre în camera ta. Nu trebuie decât să te oprești, să-ți deschizi ochii și să privești în jur. Poate există o fereastră chiar în fața ta, dar nu o vezi, pentru că spiritul tău e prea oprimat de atmosfera din cameră.

După ce ai găsit fereastra, trage draperiile, deschide-o larg şi lasă lumina si aerul curat să pătrundă înăuntru. Vei vedea cum întreaga atmosferă se schimbă. Camera noastră mică e înconjurată de ferestre care de-abia așteaptă să fie descoperite. Acesta e un adevăr care ar trebui să ne umple de speranță.

Dar cum putem găsi aceste ferestre? Dacă te simți prea tensionat și oprimat pentru a le descoperi de unul singur, poți începe printr-o rugăciune. În mijlocul tuturor necazurilor şi grijilor, oprește-te, ia-ți o pauză, închide ochii și relaxează-te. Roagă-te apoi Tatălui din ceruri, care te cunoaște și te iubește profund. Vorbește cu el așa cum ai vorbi cu un prieten drag. Iată un model de rugăciune:

"Doamne, necazurile din viaţa mea mă copleșesc și grijile mă chinuie neîncetat, oprindu-mă din creșterea mea spirituală. Sunt prizonier într-o cameră mică, cu aer închis și fără nici o perspectivă. Dar Tu ești mare și minunat. Universul pe care l-ai creat e măreț şi plin de lucruri uimitoare. Mai știu și că ai pus multe ferestre în camera mea. Ajută-mă să le descopăr. Ia-mă de mână şi condu-mă la ele. Fă să simt pe față adierea blândă a zefirului și să trag în piept parfumul florilor de primavară. Fă să descopăr magia stelelor şi frumuseţea curcubeului.

Revarsă-mi în suflet lumina și umple universul meu alb-negru de culoare. Arată-mi o lume pe care n-am văzut-o încă, ajută-mă să descopăr noi dimensiuni și să explorez noi lungimi de undă. Oferă vieții mele perspectivă și viziune, ca să nu mi-o petrec în meschinărie și întuneric. Lasă-mă să descopăr frumusețea nespusă a fiecărei zile și farmecul ascuns în fiecare clipă. Pentru că Tu poți face asta. Amin."

Și într-adevăr, Dumnezeu poate face lucrul pe care i-l cerem. Aici începe fascinanta călătorie a credinței.

0 comments:

Blogosfera CrestinaBlogarama - The Blog Directory Christianity Blogs - Blog Catalog Blog DirectoryBlog Flux DirectoryPromote Your Blog